Carlo Sella 

︎ About

︎ Create with me

︎ Projects

︎ Instagram


︎ Theatre (trouble)maker
︎ Artistic researcher
︎ Lab catalyst


I am a passioned theatre (trouble)maker, lab catalyst, and artistic researcher acting for achieving socio-environmental justice through critical applied theatre. I practice how collective storytelling from dispossessed voices and bodies can transform public spaces into sites of political ignition. I invite communities to question, reimagine, and actively shape the landscapes they inhabit.



My Portfolio
My Short CV

Islands of sounds
(2019-2021)
Actor
Arturo è un giovane ragazzo che intraprende un curioso viaggio per salvare la sua città dal mostro Rugmor, che mangia i suoni e produce rumori assordanti, e vuole assoldare una compagnia di eroi che lo aiutano in questa lotta. Gli eroi in questione sono, ovviamente, gli strumenti musicali.
Quest’avventura a puntate per scoprire come nasce la musica e quali sono le caratteristiche e le “meraviglie” di ogni strumento musicale, con esecuzioni dei grandi compositori di ogni epoca e interpretata dagli Attori di Teatro Due e dai Professori d’Orchestra della Toscanini, andrà in scena sotto forma di piccoli testi teatrali in musica da ottobre a maggio.